אמנית זכוכית, עבודות אמנות לבתי כנסת, ויטראז׳ים, אריחי קרמיקה וזכוכית, סדנאות זכוכית ויודאיקה

סל קניות

עבודות בזכוכית ויטראז'ים

אמנית הזכוכית שרה קונפורטי יוצרת ויטראז’ים מרהיבים בצבע ובטכניקה ייחודית האופיינית לעבודותיה.
עבודתה על זכוכית מיועדת לבתים פרטיים, לבתי כנסת ולמוסדות ציבוריים. קונפורטי יוצרת זכוכיות פיוזינג מדהימות, ויטראז’ים וציורי זכוכית.

ויטראז'ים אומנותיים:

האמנית שרה קונפורטי, מעצבת, מתכננת ומייצרת וויטראז’ים אמנותיים לבתי כנסת, מבנים ציבוריים ובתים פרטיים. ויטראז’ים משולבים עם זכוכית אומנותית בשיטת פיוזינג, בצבעים מרהיבים, ובשילובים מדהימים. הרקע האמנותי של שרה קונפורטי בא לידי ביטוי בעבודת הויטראז’ים שלה.

לאחר עשרות שנים של עבודות ציור, עבודות אמנות שונות אשר ייחודיות בעולם, שרה מציעה את עיצוביה המקוריים ללקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים, וגם עבור בתי הכנסת, אשר באים לידי ביטוי בציוריה המתחדשים ללא הרף. עיצוביה של שרה כוללים תכנון וביצוע ויטראז’ים לחלונות בית כנסת, חלונות בתים פרטיים, דלתות ההיכל, דלתות פנימיים, דלתות חיצוניים.

שרה עובדת גם בשיתוף עם אדריכלים ומעצבים, ומבצעת גם עבודות מיוחדות בהזמנה על פי בקשה. בעיצובי הויטראז’ים עבור בית הכנסת, מתאימה קונפורטי את תכני ונושאי הוויטראז’ים לפי עדת המתפללים  ומוצאם, על מנת לשמר את מורשתם. כל עבודה ועיצוב הופכים לעבודת אמנות ייחודית עם גוון אותנטי.

קונפורטי מייצרת עבודות אמנותיות בזכוכית במגוון שיטות, בעיצובים מקוריים המותאמים לכל לקוח, ולכל בית כנסת. שרה קונפורטי מציעה וויטראז’ים – עבודות אמנותיות לבתי הכנסת, בשילוב מיוחד, של זכוכית מצוירת, זכוכית פיוזינג במגוון צבעים, על גבי זכוכיות טריפלקס או זכוכיות מחוסמות, הכל לפי מטרת הוויטראז’.

מטרת הויטראז’ים הצבעוניים להוסיף פאר והדר לבית הכנסת, להעשיר את בית הכנסת בצבע, אור ורוחניות. העיצוב, התכנון והביצוע  נעשים בתיאום מלא עם האנשים הקשורים לבית הכנסת כמו אדריכל או אדריכלית, תורם או תורמים, רב בית הכנסת, ועד בית הכנסת, הנהלת בית הכנסת, וכו.

שרה מציעה ציור על זכוכית, זכוכית אמנותית, זכוכית עבודת יד, ויטראז’ בשילוב של זכוכיות מצוירות עם זכוכיות אמנותיות,  זכוכיות פיוזינג, המתאים לחלונות בית הכנסת, תיבת חזן, דלתות בית הכנסת, ארון קודש, בימת תפילה, מחיצה עזרת נשים, תקרה מוארת, שילוט מיוחד, אהילים מיוחדים, ברכת הלבנה ועוד.

קונפורטי ממליצה תמיד לבתי כנסת בבנייה, ליצור קשר בשלב תכנון החלונות כדי לחסוך בעלויות ולקבל יצירה מושלמת – טכנית ועיצובית. כמו כן, ניתן להתאים את מבנה החלון לתכנון ארון הקודש (חלון מרובע לחלון מעוגל עם קשת וכו.) בתחום עיצוב פנים – פרט לחלונות ודלתות, עדיף לתכנן גם את ארון הקודש, הבימה ו תיבת החזן מראש, בגלל החלטות של תוספות מיוחדות כמו עמודים מפוסלים או עמודים מצוירים.

בעבודותיה של שרה קונפורטי, הקשורות לבית הכנסת, שרה מתבססת ונעזרת על פי רוב בסמלים ומוטיבים מהמסורת היהודית, ספר התנ”ך והמורשת היהודית, אשר עשירים בתוכן איכותי מלא אור והארה. כל עבודה, מעבודות האמנות של שרה היא ייחודית ומקורית.

ישנן טכניקות שונות לשדרוג חלון אמנותי:

ניתן ליצור חלון בשיטת וויטראז’ אמנותי קלאסי לפי המסורת הישנה, על ידי חיבור זכוכיות מוכנות באמצעות מתכות שונות, בדיל לדוגמה ועל ידי הלחמתן. טכניקה זו היא היקרה ביותר.

יצירת זכוכיות פיוזינג צבעוניות עבודת יד או בתוספת ציור ושילוב כמה זכוכיות יחד, או בתוספת של ציור בזהב אמתי.

ניתן לצייר על זכוכית החלון ולשלב זכוכיות פיוזינג.

ניתן לצייר על זכוכית

ישנה טכניקה של התזת חול

ישנה טכניקה של הדבקת מדבקות.

כל טכניקה שפירטתי, עלותה הולכת ופוחתת.

כאשר יש תקציב בשפע (גם זה קורה לפעמים, אבל זה די נדיר) אפשרי לבחור בטכניקה הראשונה או השנייה. הוויטרז’ הקלאסי הוא היקר ביותר, בגלל העלות הגדולה של רכישת הזכוכיות, חומרי המתכת, והעבודה הרבה אותה צריך להשקיע. כאשר הזכוכיות פונים לכיוון השמש, והשמש יוקדת לכיוון החלון, פשוט אין ברירה וחייבים לבחור בשיטת הוויטרז’ הקלאסי.

גם זכוכיות הפיוזינג עמידות לטמפרטורה גבוהה, לשריטות או למפגעים אחרים והן החזקות מכולן גם מבחינת עמידות לשבר.

אישית אני מעדיפה את הטכניקה של ציור על זכוכית החלון ושלוב של זכוכיות פיוזינג. טכניקה זו מאפשרת חופש אמנותי וייחוד בעבודה המתוכננת והמתבצעת. במקום לרכוש זכוכיות מוכנות בצבעים נתונים אפשר ליצור מגוון של צבעים אדיר, וליצור ציורים מדהימים, זאת כי בטכניקת הוויטרז’ הקלאסי אנו מוגבלים ביכולת ההבעה, בשל הזכוכיות החתוכות שצריך כל הזמן לחברן עם בדיל.

טכניקת הציור על זכוכית  גם הרבה יותר זולה. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את צפיפות הציור, וכן אם יש בו פרטים רבים, אם הוא מצויר על שטח גדול, או שטח קטן. זאת משום שבוודאי ציור על שטח הקטן ממטר לפעמים לוקח אותו זמן ועלות כמו של מטר שלם.

את טכניקת התזת חול איני אוהבת באופן אישי. היא זולה למדי, אך לדעתי אין בה עשייה אמנותית או יופי מושך את העין כלל. התזת חול נעשית בשיטה תעשייתית מכנית, אין בה עבודת יד. בדרך כלל העבודה אינה צבעונית ונראית בעיני סתמית לחלוטין. אינני חושבת ששיטה זו מכבדת את כתלי בית הכנסת. גם כשמוסיפים לה צבע, קשה לראות בה עבודה המוגדרת כיצירה אמנותית עבודת יד ייחודית.

טכניקת המדבקות היא פסולה בעיני לגמרי. היא גם הזולה ביותר, אך יוצאת בסופו של דבר היקרה ביותר, מכיוון שתוך זמן לא רב צריכים להחליף את הזכוכית הנעשית שחורה לגמרי בגלל קרני השמש, או מתבלה לגמרי.

לשרה,

בנושא ה ויטראזים –מרהיב עין!

ישר כח על האמנות ועל היצירתיות

צבי זודץ – מנכ”ל פניציה

25.1.2011

דילוג לתוכן